KUALIS

KUALIS

February 04, 2011

Cyclocross bike 1 - シクロクロスバイク 1


These days, I am very interested in cross bikes. When I was in Japan, I wasn't because it was not so popular bike. But, I have seen lots of cross bikes since I came to US. So I got completely attracted by it. I now do not understand why it is not popular in Japan.
It is the bike for riding on rough or muddy roads with drop handle style. It is tough and so cool more than mountain bikes to me. I think I realy want to make one. I am absolutely going to make a cross bike next time.

最近、シクロクロスバイクにとても興味がある。まだ日本にいた時は、ぜんぜんそんなことはなかった。日本ではそれほど人気のあるバイクではなかったからだ。しかし、アメリカに来て以来、たくさんのクロスバイクを見るようになりすっかり魅了されてしまった。今では、何故日本では人気がいまいちなのかわからないくらいである。
クロスバイクはラフな道や泥あるいは雪のなかをドロップハンドルバースタイルで走るための乗り物である。 それはタフですごくクールである。自分にとってはマウンテンバイクよりもである。一台作りたい!! 次は必ずクロスバイクを作ってやるぞ!!

2 comments:

  1. YOSHIさん

    はじめまして。seven シクロクロスで検索して、このブログを見つけました。SEVENは、ロード2台、MTB2台所有しており、さらに私もドロップハンドルスタイルであらゆる場所を走りたくてシクロクロスをSevenにオーダーしています。フレームが来るのを楽しみにしています。とても楽しく、参考になるブログです。

    ReplyDelete
  2. ありがとうございます。 メーカーやショップのwebsiteではなかなか見れないようなリアルな現場や個人的な考えなどを日々の仕事を通して素直に書いてみたいなあ、と思いこのブログを始めました(かなりマニアックな部分が多いのですが)。極力毎日更新できるようにしていきたいと思っていますので宜しくお願いします。もし質問などありましたらご遠慮なく何時でもコメントしてください。

    ReplyDelete