KUALIS

KUALIS

January 12, 2011

Today's welding. Belt drive - 今日の溶接、ベルトドライブ




This Titanium bike I welded today is my co-worker's. He is going to use this new belt-drive, single-speed Mtn so that he can ride to work even in heavy snow. Belt-drive is not popular in Japan (for Mtn), yet it is lighter and stronger than chain-drive system. Oversized top tube and down tube are chosen. So, this frame will be stiff. I look forward to seeing this cool bike with new parts.

今日、溶接をしたこのチタンフレームは、会社の同僚のNewバイクです。このバイクは、ベルトドライブでシングルスピードという日本ではまず見ないようなクールなバイクです。ベルトドライブの利点は、チェーンドライブより軽く、強いということです。彼はこのバイクを大雪のなかでも通勤に使用するつもりです。オーバーサイズのトップチューブとダウンチューブを使用してるため、フレームはかなり硬い感じになりそうです。ニューパーツで組みあがったこのクールなバイクを見るのが楽しみです。


1 comment:

  1. ベルトドライブと検索してこのページにたどり着きました。
    アパート暮らししてますが、先日部屋で固定ローラーをやったら、翌日部屋の前に「近隣の迷惑になるような騒音をたてるな」と警告文が貼られました。結構静かなローラーなのですが、振動やチェーンの音はいかんともしがたく。。。

    静かなローラー台を探す一方で、ベルトドライブなら少しはマシかな。。。とママチャリじゃないベルトドライブを探してました。

    ずばり値段はいくらくらいかかりますか?

    ReplyDelete