KUALIS

KUALIS

November 19, 2012

Creative work in a creative space


Before I started KUALIS, I had a clear image in my head. I still have the idea and want to make it in the future... That is I want to do my job as  a creative work in a clean and a creative space for KUALIS. Design, building a frame,,, all the processes of my work in a creative thought and space.
This (below) is the good example. This is one of the reasons I like and respect Firefly. They should have an idea to do a creative work in their new space. I like the directional movement of thier thought about their products and space. I cannot find any shop and small manufacturer like them.

KUALIS をスタートする前から、ある一つのイメージをもっている。それは近い将来現実にしたい事でもある。 それはこの仕事をもっとクリエイティブな空間の中で、クリエイティブな仕事としてやっていきたいということである。趣味の延長上で趣味的デザインで趣味的な空間でやっている工房も多々あるが、そうではなく、しっかり学びながらプロフェッショナルにクリエイティブな場所を築きクリエイティブに仕事をしていきたいという気持ちが強く自分のなかにある。 自転車のフレームを作るというシンプルな仕事をそういったものにしていきたいという気持ちが強くある。
とかくクラフトマンシップな要素が多いこの仕事であるが(これは絶対必要ですが)、しかしそれだけではやはりオールドスクール的なモノしか生まれてこない気がする。極端にいえば、作るものは同じでも取り組み方と考え方によってその仕事は変わってくると思う。
その根本的な部分はやはりその人の思考の向きによって決まってくるのでは。。。
自分がFirefly を評価する一つの理由は、かれらのプロダクトもよいのだが、むしろ彼ら(多分Tylerだろうけど)の彼ら自身の仕事に対する思考の向きが自分の理想に近いからだと思う。今のところFirefly 以外には自分の理想に近い形でやっている工房は見つからない。

Firefly/ New space

No comments:

Post a Comment