KUALIS

KUALIS

July 21, 2012

1.7mm


1. Correct
2. Wrong!!
It should be here!
Left/ wrong, Right/ correct
The gap was 1.7mm. (It's too big!)

I made a mistake to cut a DT (w). The gap was 1.7mm short. I remade a new DT. 1.7mm can be a big mistake! I heard something from someone who used to work in a bike manufacture in Itally. In the factory, they weld up even though there is a 5mm gap in a frame... (It was an aluminum frame.) I believe most factries in Itally should not do such a thing... Anyway I cannot do that!
Sometimes I will post a mistake for my work (KUALIS), a process, not only a presentable picture.

ダウンチューブ(DT)のミスカットをしてしまった。(w) その差1.7mm(短い)。もちろん新しく作り直した。1.7mmはかなり大きなミスである。
イタリアのとある自転車工場ではたらいていた事のある人から聞いた事がある。その工場では5mm程度のギャップは無理やりくっつけて溶接してしまうらしい。(w)それはアルミフレームだったということだが。。。イタリアン気質というか、なんというか。(w) もちろん他の工場はしっかり作っていらっしゃると僕は信じていますが。 とにかく自分はそんなことできません!(w)
時にはこうした”ミステイク”も投稿しようと思っている。体裁の整えられた、あるいは綺麗にペイントがなされてスタジオで撮った写真ばかりでは全てが覆い隠されていて(w)良い悪いが分かりませんので。また、大概のショップはいやがりますが、製作プロセスの詳細などもたまに載せるつもりである。

No comments:

Post a Comment