This Ti Mtn. is an order from a Japnese in US. The same Ti frame as an order from Japan, but the price is different so much. Much more reasonable in here US.
There are many agents in the world. The price through an agent gets higher.
However some are great, but some are not so great. It varies from agency to agency. An agent has a responsibility about marketing the products. Great agents make them a brand, and raise the brand awarness.
But if we can have more better relationships with small shops (in other countries), we could provide our products to other counties with the same value.
このチタンMtn. フレームはUS にいる日本人の方からのオーダー。日本からオーダーされるものと同じであるが、価格が全く異なる。US で購入するほうが当然リーズナブルである。
世界中に代理店なるものがいくつも存在する。代理店を通せば当然価格もつりあがる。
それでも良い代理店もあれば当然それほどでもない代理店もあるわけである。代理店はまたそのプロダクトのためのマーケティング活動などのリスポンシビリティーもあるはずである。たとえ高価なものであっても優れた代理店はどんどんそれをブランド化し、認知させ、定着させていく。
しかしもっと小売店レベルのショップ(日本の)がどんどん海外と直接やりとりしていければ代理店などに頼らずとも、ものの価値をそんなに変化させずに国内に流通させられるはずだが。。。自分からしてみればたいした活動もしない、しかも独占状態にある、あまり良くない代理店はただのピンはね会社にしか思えないのは、偏見だろうか?
日本で小売りに携わってますが、同感です。
ReplyDelete海外代理店とゆうパートナー選びは難しいですよね、アパレル商社的感覚でいけば、カスタムバイクメーカーはパートナーとしては厳しいですよね。