KUALIS

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August 09, 2011

Ti Tricycle completed - チタン三輪車完成!








Ti tricycle finally completed. So cute!

チタン三輪車完成!実に可愛らしい。

August 08, 2011

Cross bike project 2 - クロスバイクプロジェクト2






I got a tube set from Henry James. I will check the detail measurements, thickness, butted length, and so on.
And I will make some detail drawings for machining and welding, then start to cut the tubes.
Head tube, Top tube, Seat tube, Down tube are lighter than standard Ti butted tubing. And surprisingly, S3 chain stay is the same weight as Ti .035 chain stay and more 33% stiffer (*same length). That is a great point because usually steel chain stay is heavier than that of Ti. So I will go to next step soon.

チューブセットがHenry James から届いた。各部寸法、厚さ、バテッドの長さ等をチェックし、さらに詳細な図面を作り、チューブの加工に入る予定である。
ヘッドチューブ、トップチューブ、シートチューブ、ダウンチューブはスタンダードチタンバテッドチューブ(Seven)より軽い。そして今回のS3 チェーンステーはスタンダードTi チェーンステーと全く同じ重量(同じ長さで)であった(通常スティールの方が断然ヘビーである)、しかも33%さらに剛性が高い。これは素晴らしい点である。 つぎのステップにまもなく進む予定である。

August 05, 2011

Tim's new Ti road - ティムのニューチタンロード






Lead welder, Tim made his new Ti road, Axiom SL recently. It has a double butted 1 1/2 (38mm) down tube. It means more 22% stiffness (HT/DT), 8% (middle of DT), 48% (DT/BB) than single butted 1 3/8 (35mm). It is 2.9lbs (1.31kg, size 59cm (c-c)).
He also got new components, light-weight wheels. He is going to start to build his bike up this weekend.

リードウェルダー、ティムが最近彼自身のニューチタンロードフレームを作った。ダウンチューブに38mmダブルバテッドチューブを使用。35mmシングルバテッドより、22%(HT/DT)、8%(DTセンター部分)、48%(DT/BB) 剛性が高い。フレーム重量は1.3kg(サイズ59cm(c-c))。
彼は、パーツ、足回りも新たに購入。完成車にして7kg以下は確実である。 今週末、組み立て予定である。

August 04, 2011

Commuter bikes 2 - 通勤バイク2














Many men, many minds. Interesting! In this season, skinny tire is popular!?

十人十色でおもしろい。この時期はタイヤ細系バイクが多いようである。

August 03, 2011

Difference of feeling for welding Ti and steel - チタンとスティールの溶接感覚の違い


Ti

Steel

When I started welding, I liked welding only Ti because the bead appearance is more beautiful than that of steel. But now I like both. I would say welding steel frame is more sensitive than welding Ti. Welding bead is smaller, thinner tubes, slower pass... It needs more sensitive welding and feeling.
I now can realy enjoy it and I think such an sensitive welded steel frame is really nice.

ウェルディングを始めた頃はとにかくチタンの溶接が好きだった。そのビード外観はスティールのそれよりも美しくよりはっきりと現れるからだ。しかし今は、チタンもスティールも共に好きである。強いていうならば、スティール溶接のほうがよりセンシティブであると言える。ビード外観は小さく、厚さの薄いチューブ、よりスローなトーチ移動。。。よりセンシティブな溶接、感覚が必要とされる気がする。
今では、それを楽しむことができるし、そんなセンシティブな溶接がされたスティールフレームは本当に素晴らしいと思う。

August 02, 2011

Ti tricycle (Great mom 2) - チタン製三輪車 (素晴らしいママ2)



Finally, Her son's tricycle frame is almost done. It is going to be painted on a part of the frame.
It has Ti 3Al-2.5V butted tubes... It's a fine tricycle! Great! I will post after it is painted.

ついに彼女の息子さんの三輪車のフレームが形になった。この後一部ペイントの予定である。
3Al-2.5V チタンバテッドチューブ採用。。。実に贅沢な三輪車であると思うのだが、しかし素晴らしい。ペイントされた後、またポストします。

August 01, 2011

Inventory - 在庫調べ







We take an inventory once a month. We check everything of parts, tubes... By keeping inventory, we can reduce any waste because we can figure out how our things are used. This is an important work for a manufacturer. In Seven, we can take an inventory smoothly (We employ "KANBAN" system in Toyota production system.). We also can understand our products flow easily. Our inventory system is well-organized. We do not have useless things so much. This is very important.

一月に一度在庫調べをする。パーツから、チューブはもちろんありとあらゆるものの在庫を全てチェックする。定期的な在庫調べを継続することで、様々な無駄を取り除くことができる。自分達のプロダクトに関わる全てのものがどのように、どのようなペースで使用されているか把握できる。これはマニュファクチャラーにとって非常に重要な仕事である。Seven ではこの在庫調べはスムーズに行われる(トヨタプロダクションシステムの”看板”システムを採用している)。また我々のプロダクトの流れも把握しやすい。Seven の在庫システムはよくオーガナイズドされている。ほとんど無駄なものがない。これは非常に重要な事である。