September 30, 2012

Two Ti road


Two Ti road frames were welded today. Standard HT and 44mm HT. One of them will have blast finishing, the other one will be painted.

O さんのチタンロードともう一台(スタンダードHT)ロードのフレーム溶接終了。

September 29, 2012

O's Ti road 2

I am just welding O's Ti road frame. I am in a good condition today. I do not why...

O さんのチタンロードフレームを溶接中。今日はなぜか、いつにもまして調子が良い。何故だか分かりませんが。。。

September 27, 2012

Y's Ti road 1

Y's new Ti road (Front end). It has 1 1/8 standard HT. The CS and SS have been started.

Y さんのチタンロード(フロントエンド)。1 1/8 スタンダードHT 。CS とSS の加工が丁度スタートしたところである。

September 26, 2012

IDOBATA meeting

IDOBATA meeting. They are talking about the paint (Nao's customer's and his wife's frames).
Luged frame and fillet brazed frame.
The basics of both brazing is the same. One of the key points of fillet brazing is to imagine a proper form before brazing.
Did you do a good job, Nao?

”井戸端”会議である。彼らはNao 君のカスタマーと奥さんのフレームのペイントについて話をしている最中である。
最初に頭に描いてから、ロウ付けをすることが肝要である。さて、Nao君、このフレームのできばえはいかに?Good ?

September 25, 2012

N's SCX painted

N's steel CX was painted. Decal under DT is off center. That is good. No extra charge, of course.

N さんのスティールCX がペイントからあがってきた。DT の裏のデカールがオフセンター(ややドライブ側)に配置されているのがなかなか良い気がする。

September 24, 2012


!? This not my frame...

Polishing some frames at my shop tonight. Two frames from Tomii cycles (Nao) http://tomiicycles.com/. How much upcharge? (I know it though.) Anyway, good job J.L!

NさんのCXフレームがペイントからあがってきた。と同時に2台のNao (Tomii Cycles http://tomiicycles.com/)のカスタマーのフレームも。最後のポリッシュを工房で行った。カスタマーの希望のデザインということだが、アップチャージはお幾ら?(知ってますけどね。)
とにかく、Good Job ジョーダン!

September 23, 2012

O's Ti road 1

O's Ti road. The front end. This customer wants a steady and stiff front, but a flexible frame. It will be a bike with an interesting character.

O さんのチタンロード、フロントエンド。O さんはとにかく安定性、剛性のあるフロント周りを望んでいる。しかし、フレーム自体はフレキシブルに。